Podrobnosti recenze
4.5 2 10Tuctově však působí jen expozice, brzy začne přituhovat, víc a víc sílí pocit, že na výchovný film to tvůrci už dost přehánějí. Jenže jsme teprve v polovině, za ní se jak cvaknutím vypínače příběh překlopí úplně jinam. Do drama téměř antického rozměru, drama neopětované lásky, oddaného přátelství, žárlivosti a zoufalství z neřešitelného dilema. Do drama, které sehrávají soudobí teenagerovští aktéři v soudobých kulisách a se soudobými rekvizitami, přesto drama věčného. Pro nás, gaye, drama silně palčivého, protože syrově zobrazuje podstatu toho, co jsme všichni, často ne jednou, prožili, v teenagerovském věku zvlášť silně.
Tady je ale také založeno na problém. Na IMDB najdeme jen pár reakcí, velmi zmatených. Ukazují, že divák ne-gay podstatu a hloubku tragédie, již my můžeme od prvního náznaku vnímat jako svůj osobní příběh, vůbec nepochopí a s poselstvím filmu se zcela mine. "Still, not too bad for something I found for free on Netflix", píše jeden mudrlant. Jiný, ještě bystřejší: "However, if this is the way schools are nowadays, they should be turned into youth offender centres instead of learning institutions."
Zejména obrazem se na řadě míst film pouští na pole artu, s překvapivou pečlivostí vždy tak, aby se neodtrhl od věrohodnosti. Na mladé herce čekaly i neběžné situace a převážně si s nimi poradili výborně. Stejně výborně je volena hudba, i když logiku volby ukáže teprve závěr. Pár scénáristických nešikovností lze snadno odpustit.
Pozoruhodný film, silný, výrazně se vymykající standardní produkci. Také tím, že se nepokouší nemoc jednotlivce účelově a konjunkturalisticky převést na nemoc společnosti. Pokud režisér a scénárista Zoe Berriatúa při práci pokukoval do myšlenkového a tvůrčího světa Augustí Villarongy, nahlížel pozorně a vnímavě. Zpustošený chrám, satanský kříž, dětská nevinnost.