Podrobnosti recenze
5.8 2 10Zásadním problémem je tézovitost a schematičnost filmu. Zřetelně byl na počátku definován soubor tézí, které má film vyjádřit a potvrdit, přičemž uvěřitelný obraz reálného života byl chápán jako nepodstatný. Výsledek je, jaký je: poučný film pro středoškoláky, nikoli tvůrčí počin. Didaktická pomůcka, která bude čas od času vynesena ze školního kabinetu a po hodině vrácena zpět k použití pro další ročník studentů. S vynaložením stejného úsilí a nákladů mohlo vzniknout dílo životné, daleko lépe a účinněji působící třeba už jen tím, že by z něj didaktický a agitační záměr nečněl tak okatě.
V osmdesátých letech by šlo možná o solidní počin, dnes si lze (s nadsázkou) představit, že agresivnější puberťáci, kterým byl film vnucen při výuce, se pak seberou a zmlátí prvního gaye, který jim přijde pod ruku. "Když je něčeho moc, tak je toho příliš."