Podrobnosti recenze
7.9 16 10Argentinský režisér Marco Berger patří k ikonám artového směru gay filmu, čemuž odpovídá i hodnocení na festivalech. Ihned zaujme klasicky krásná kompozice a vypiplanost záběrů. A také mimořádná doprovodná hudba výborného muzikanta Pedra Irusty. Berger má dokonale odpozorováno chování lidí v různých situacích, mimiku, gesta, záchvěvy hlasu, konverzace, a umí si také vybrat herce, kteří mu to přesně odehrají. Vyhýbá se nablýskaným prostředím a nablýskaným lidem. To hlavní se děje pod povrchem, a to může být problém: divák nemusí být vždy nastaven-naladěn tak, aby byl ochoten hledat v hlubinách mysli nevýrazných aktérů nevýrazného děje nějaká sdělení. Bergerovým filmům by možná prospěl samostatný scénárista, naladěný na stejnou vlnu, ale zkušený a nápaditý, ovšem tomu by se Berger asi těžko přizpůsoboval.