Červen 29, 2016 3506

7.3

6.0

8.0

8.0

7.0
Solídne natočený film s profesionálnym vizuálom, ktorý pravdepodobne zásadne neohúri, ale ani nesklame. Popri prvoplánovej pozerateľnosti (žiadne amatérske video) a slušnom uveriteľnom zahraní by som vyzdvihol celkom výstižne podchytenú "životnú náladu" chlapov kdesi medzi 30-40, mierne unavených a mierne sklamaných životom.

Mladý umelec Dale zažil s pohľadným Alexom intenzívnu romancu, po čom sa sympaťák náhle bez rozlúčky a bez stopy stratil. Po 15 rokoch je z Dale-a grafický dizajnér s celkom slušným profesionálnym aj domácim zázemím, aj keď so stále sa zhoršujúcim zrakom a neodbytným pocitom samoty. Keď sa Alex z ničoho-nič ozve, Dale zaváha medzi urazeným hnevom a zvedavým záujmom... a nakoniec ho pozve na svoju víkendový chatu v Mojavskej púšti.

Väčšina filmu sa odohráva komorne v dome, pri bazéne, alebo na hikingu púšťou. Obaja protagonisti postupne odkrývajú duševné zranenia, neistotu, aj tajomstvá - a mikrodrámy vznikajú z toho, ako na to ten druhý zareaguje. V podstate sa tam "nič veľké neudeje", ale to sa nedialo ani vo Weekend-e - jednom z mojich obľúbených filmov. Je to skôr dráma zachycujúca pocity, mantinely, témy istého životného obdobia. Celkom sa mi páčilo že sa podarilo udržať film v šedej zóne medzi očividne fungujúcou príťažlivosťou a odstupom, láskvosťou a konfliktami, túžbou po niečom viac a komplikovanou situáciou "rozbehnutých životov", rezignovanosťou a vôľou niečo zmysluplné od života ešte dostať. Dobre namiešaný pomer trpkosladkosti. Na polosmutný film o znovustretnutí s bolestnou minulosťou - sa pozeral od začiatku až do konca dobre - len sa treba naladiť na jeho pozvoľné tempo a neprítomnosť veľkej drámy. Ponúka len "trochu nehy do toho sklamania" - pre niekoho málo, pre niekoho na podobnej vlne (či v podobnom životnom období) viac než dosť.