Podrobnosti recenze
7.2 5 10Právě na ní manifestují tvůrci filmu určující pohnutky vztahů v partě: Lucie je vrcholně panovačná, soběstředná a bezohledná manipulátorka, pozérka a vyděračka, která k prosazení svých zájmů použije cokoli, vagina je téměř vždy první na řadě. Když se její mikrokrálovství rozpadlo, sytí v závěru filmu své ego aspoň na mentálně opožděném mládenci. Nerozpačitým a sobeckým zneužíváním své přitažlivosti také bratr Pierre ovládal jak gayskou část party, tak širší okolí, muže i ženy, pro vlastní potěšení i za peníze. Naznačeno je i Pierrovo nepoctivé dělení výdělků z koncertů kapely, již si parta vytvořila. "Jsi jako tvůj bratr. Využíváte egoisticky lidi," říká v jedné scéně momentální milenec Lucii.
Film je volným zpracováním skutečného příběhu, na němž pozoruhodné je, že i když pachatelé byli dopadeni a odsouzeni, nikdy nevysvětlili motiv činu. Lze si domyslet, že důvod k nenávisti měli všichni: ať totiž kdokoli získal na chvíli přízeň jednoho ze sourozenců, vždy hrál ve vztahu druhé housle, ten první byl druhý sourozenec. Při dětských hrách to možná nevadilo, ale ve věku dorůstání v samostatnou osobnost se zrádnost nerovnoprávných vztahů musela projevit, stejně jako vědomí, že vždy jsem manipulován. Zdánlivě nepochopitelné ubití Pierra bylo projevem dosažené dospělosti, prozření a vymanění se ze závislosti.
Film je výborně natočen, obsazen i zahrán, diváci zde i na IMDB ale naříkají na přemíru flashbacků. Protihodnotou mohou být četné pohledy na nahotu hezkých těl, čímž režisér nešetřil, dodejme, že nikoli nevkusně či samoúčelně.