Podrobnosti recenze
6.2 5 10Na začátku se ornitolog Fernando vydává s kajakem do divočiny na řeku pozorovat výskyt ptáků a divák může mít dojem, že film bude z těch, které zobrazují pobyt osamělého člověka v majestátní přírodě. Nicméně tento motiv je v průběhu filmu propojen s motivem dost odlišným, bizarními setkáními se zvláštními lidmi. Když se Fernando neopatrností dostane do peřejí a ztratí vědomí, zachrání jej zbloudilá dvojice čínských poutnic do Santiaga, které Fernanda spoutají a dokonce chtějí vykastrovat. Fernando jim unikne, zbytek filmu však už bez svých věcí putuje po souši. Nejprve narazí na skupinu lidí, kteří v šamanských převlecích vykonávají záhadné rituály, pak na hluchoněmého Ježíše (ve Španělsku a Portugalsku běžné mužské jméno), jehož nešťastnou náhodou zabije, po delším putování lesem pak na skupinu jakýchsi moderních Amazonek jezdících po lese s obnaženým poprsím, mluvících latinsky, ale ozbrojených puškami a nábojovými pásy. Potom film nabývá jakéhosi mystického rozměru, sám Fernando se mění na Antonia, objevuje v lese mrtvého Ježíše v šamanském převleku, prozkoumá ránu, kterou mu zasadil, načež se Ježíš probouzí s tím, že je Tomáš (jasná narážka). V samém závěru se Antonio s Tomášem spolu vracejí z divočiny do moderního města.
Film v divákovi musí zanechat smíšené pocity, rozhodně není tím, čím se zpočátku zdá být, a divák se musí připravit, že se nebude moci jen kochat nádernými záběry na divokou přírodu a její obyvatele, ale bude muset i přemýšlet nad tím, co mají znamenat ona bizarní setkání.