- Filmy
- Filmobanka
- The Car Man (2001)
The Car Man (2001)
Základní informace o filmu
Sekce a rozdělení filmů
Komu se líbilo "Labutí jezero" v pojetí Matthewa Bourna, přivítá jiné jeho baletní dílo - The Car Man. Na podkladě hudby Bizetovy Carmen vystavěl strhující kriminální příběh. Do autoopravny přichází tulák, aby tam začal pracovat. Tajemný a přitažlivý cizinec, někdo jako Terence Stamp v Teorémě. Svede majitelovu manželku i mladého mechanika, zabije majitele a nechá vinu padnout na mladého milence. Jenže tím to nekončí.
Uživatelské recenze
Som jednoznačne očarená. Milujem tanec a tu som si mohla užiť celý príbeh. Nádherne sexy, vzrušujúco spracované. Tanečníci podali perfektné, ladné, riadne náročné výkony. Priznám sa, že divadlo, balet nie je až tak moja parketa, ale ako som vzhliadla toto, zrejme si rozšírim obzory. Obdivujem mrštnosť a ohybnosť ľudského tela, odev, pohyb ... Tanečníkom sa to nádherne podarilo stvárniť, odtancovať, zahrať aj bez slov. Pripomenulo mi to doby nemých filmov, resp. filmov len s hudbou bez slov. Tak super podané, že slová netreba. Kulisy, osvetlenie, hudba ... všetko spravené dokonale. Som rada, že som si tento štýl vyjadrenia pozrela. Obdivujem ako dokázali vyjadriť všetky emócie cez tanec, pohyb, gestá, mimiku. Opakujem sa, ale áno tak to vnímam. Úžasné.
Připadalo mi to naprosto bizarní skloubit hudbu Bizetovy Carmen s příběhem The Postman Always Rings Twice, navíc obohaceného o prvky erotična stejného pohlaví a první minuty filmu mé domněnky jen dokazovaly. Ale chyba lávky! Hodnotím verzi z r. 2001.
Naprosto dokonalé dílo ... Vůbec nevadí, že některé taneční prvky nejsou dotaženy do konce a někde chybí mírný soulad, synchronnost. To ani při tak obrovském rozsahu nejde, je zde cítit originalita, miliony choreografických nápadů a naprostá invence tvůrců. Možná někdy až překotná kamera a vynikající a velmi pracný střih, protože rychlé prostřihy, které jsou nutné k pochopení celého příběhu, se musí skloubit s hudební předlohou.
Na snímek se opravdu můžeme dívat stále dokola, já si myslím, že ten, kdo se sem odváží napsat recenzi, by se měl podívat minimálně dvakrát a u dalších sledování bude stále objevovat niance, drobnosti, výrazové prostředky a taneční pohyby, které mu předtím unikly. Jednotlivosti nemohou být úplně dokonalé, ale v komplexu je to naprosto dokonalý příběh, navíc limitovaný pro tvůrce již předem danou hudební předlohou a je úžasné, jak se s ní dokázali tvůrce i režisér vypořádat.
Je potřeba ocenit všechny herce-tanečníky tohoto díla (... a že to bylo nejen zatančeno, ale i skvěle zahráno ...), nejvíc mě ale stejně dostali Will Kemp, Alan Vincent a Saranne Curtin ...
Strhující drama, na které se můžete dívat stále dokola.