Květen 16, 2018 5854

8.5

7.0

10.0

8.0

9.0
Fascinujúca sonda do života sex-workera. Úprimne, na tento film ma nalákal okrem traileru hlavne Félix Maritaud, na ktorého sa dá pozerať aj keby kartáčoval vaňu. Nie je len pohľadný, ale hlavne ozajstný a uveriteľný. Osobne neobľubujem tristné portréty nenapraviteľných prostitútov (klišé "umeleckej" gay produkcie), no napriek smutným epizodickým udalostiam a bezvýchodiskovosti je tento takmer bezpríbehový film nesmierne pútavý. Neviem či to nazvať pozitívnou energiou: Padneš - vstaneš. Zasa padneš - zasa vstaneš. Hoci nesmiernej naivite (hlavou proti múru) a sebazničujúcemu prístupu hlavného hrdinu nemusím rozumieť, je to stále citlivá ľudská bytosť, so svojimi snami, svojim vlastným miestom v živote - a tak nás ho vidieť vyzýva aj režisér. Má svoju vlastnú zvláštnu rodinu imigrantov a sex workerov. Topí sa v neuskutočniteľnej láske. Dá sa s ním súcitiť a cítiť vôbec, v kontexte jeho vlastných pravidiel a logiky jeho spôsobu života, ktorú ja sám nemusím prijať. Na filme ma upútali dva detaily - sarkastický komentár k surovosti a bezcitnosti sexuality v rámci toho "slušnejšieho"/"normálneho" gay sveta (práve väčšina ne-prostitútov je tu vykreslená ako nesympatická) a potom koniec, ktorý je (tak ako film sám a tiež postava) nepochopiteľný rozumom, ale absolútne na mieste (v rámci jeho jedinečnosti a jeho vlastnej logiky) ak naň človek nazerá srdcom.