Podrobnosti recenze
3.6 2 10Vše tedy nasvědčuje tomu, že Everlasting Secret Family byla zamýšlena jako alegorie, která s přitakáním rozvíjí konspirační teorie o řízení světa tajnými společenstvími. Jejich amorálnost, společenská škodlivost a vzájemná kriminální provázanost členů je symbolizována homosexualitou (v Austrálii byl stejnopohlavní styk celostátně dekriminalizován až roku 1994). Mladíkova pragmatická touha po věčném mládí pak symbolizuje snahu spiklenců zajistit si moc a vliv navždy. I zde je políček gayům nepokrytý: jde o zřetelnou odvolávku na Obraz Doriana Graye, dílo Oscara Wilde, který byl kvůli homosexualitě kriminalizován a společensky i existenčně zničen. Podle závěrečných titulků byl film vyroben s podporou vládní agentury Australská filmová komise, nebyl tedy v rozporu s tehdejší vládní politikou a oficiálními postoji. Z pohledu gayů i pohledu obecného ho však lze označit jedním slovem: zavrženíhodný.
Pověsti o mafiích homosexuálů jsou ostatně oblíbeny dodnes, vnucuje se myšlenka, že potom, kdy se antisemitismus totálně diskreditoval tragédiemi dvacátého století, byli do role náhle chybějícího obrazu nepřítele a terče nenávisti vsazeni právě homosexuálové.
Jako světlý moment může zapůsobit vzpomínka na jiné, mnohem lepší uplatnění představitele role Mladíka, Marka Lee. Ten o pár let dříve ztvárnil roli hrdiny velmi zasahujícího filmu Gallipoli (1981), spolu s mladým a tehdy ještě příjemným Mel Gibsonem.