Prosinec 25, 2019 2415

4.8

4.0

2.0

8.0

5.0
Z filmu mám veľmi rozporuplné dojmy - a nie je to len tým že je kdesi v priemere medzi dobrý/zlý doporučujem/nedoporučujem. Ako celok mi prišiel nesúrodý - bilo sa tam strašne zlé herectvo a nesympatické povahy s celkom milým nápadom pohrať sa s gréckou mytológiou, exotickými "dovolenkovými" exteríérmi, kurióznymi situáciami. Keď to porovnám s podobne tematizovanými Bergerovými príbehmi "o dvoch heterákoch ktorí sa do seba zahľadeli" - je to nebo a zem.

Vlastne je jedno či boli tí chalani hetero, bi-curious, alebo zakomplexovaní a nevyoutovaní. Neviem či to bol zámer autora, ale vykresliť tak odpornú karikatúru fitkového tupela z nižšej spodnej sociánej vrstvy, ktoré ani nechce pracovať, ani nemá žiadne záujmy, len neustále narcistne-obsesívne sledovanie toho či jeho telo žiaduco puchne, je celkom umenie. No nebolo mi jasné ani aký mal ten druhý dôvod sa s tým sebestredným, arogantným, machistickým a vôbec otravným chlapom čo i len kamarátiť, nieto ešte sa doň zamilovať. Po každej načrtnutej scéne som ho mal chuť vyhodiť, zabuchnút a zamknúť.

Jadro filmu - postupný prerod, osobné sebauvedomenie, vznik hlbšieho záujmu - si tak musí divák nejako sám domyslieť (vymyslieť) do pekných vizuálov. Magická cesta neznámou krajinou, ktorá sa natiahne na viac dní - bol pre mňa najsympatickejší nápad filmu - chvíľu to hrozilo hororom, chvíľu rozprávkou, chvíľu romantikou. No nepasovali mi do nej títo dvaja. Erotické scény - či v jaskyni s Herculom, alebo na pláži - boli fakt sexi naaranžované ... ale presne to - naaranžované. Zasa mi do tej až bohémskej náladičky nepasovali títo dvaja sedláci, tak ako boli predtým načtnutí.

Vo výsledku mi to prišlo nesúrodo - ako typická nemecká letná komédia o nabudených mladíkoch s pivnými bruchami na dovolenke na Ibize ... ktorá sa chvíľkami chce hrať na grécke báje, nedajbože na lyricko-vizuálne umenie od úplne iného režiséra. A to nevravím, že ten nápad, či samotný vizuál bol zlý - vôbec nie. Škoda, škoda, škoda.