Podrobnosti recenze
7.6 2 10Gay interpetácie môžu ísť samozrejme ďalej a vnímať klbčenie postupne sa obnažujúcich tiel (lúpanie vrstiev smerom k vzájomnému zdieľaniu svojej zraniteľnosti) ako iné (inovatívne) formy telesného prepletenia a intimity - možno akčnejšej, hravejšej, zmyselnejšie, mimo klasické top/bottom klišé.
A možno to celé s "gay" témou nemá nič spoločné, sú to len telami zahrané vnútorné dynamiky vzťahov všeobecne.
V každom prípade súčasný tanec je žáner pre menšinu v menšine v menšine. (A možno nie? - povedal by optimistický umelec. :D) Vyžaduje vôľu hľadať obsahy v neverbálnom pohybovom slovníku. Ako spolu interagujeme, ako sa dotýkame, ako sa prezentujeme, ako pózujeme, ako sme prirodzení - prenesnené do fyzickej roviny vnímania, gest, rôznych kvalít pohybu. Stačí trochu otvorenosti pri pozorovaní.
Poznámka: mužsko-mužská interakcia, aj zdanlivo intímna, či dokonca nahota - nie je v súčasnom tanci nič výnimočné, skôr naopak - rutina výrazových prostriedkov. Nehudobnosť, rytmus udávaný len pohybmi performerov - je tu úplne bežný. Koncept hľadisko/javisko je už dokonca pomerne zastaralý. Možno toto nie je práve najvýnimočnejší kus z tohto umeleckého žánru - ale dajme tomu že relatívne prístupný gay publiku. ;)
Iné prístupné diela by som hľadal od formácie DV8 - či už "klasika" Enter Achilles, alebo relatívne nový "John".