Březen 22, 2009 2563

6.0

5.0

7.0

7.0

5.0
Rozjímavý, typický festivalový snímok, pomerne náročný na strávenie. Čiernobiely vizuál navodzuje zaujímavú estetiku, čo pasuje najmä na rozľahlú deltu rieky Paraná porastenú rákosím - no žeby celkovo filmu pridal na "umeleckej kvalite" - neviem. Už beztak bol dej pozvoľne plynúci, nálada akosi dusivá a ponurá (č/b to len zvýraznilo), sympatie či identifikácia s postavami ambivalentná.

Zafungovalo to skôr ako dokument portrétujúci každodenný osobný i sociálny život v roztrúsenej a zároveň uzavretej komunite obyvateľov delty, ktorú prepája pravidelný lodný autobus (El León), futbal a možno aj niektorými pestovaná nevraživosť k prišelcom. Postavy sú akosi stratené či zakliate vo svojom prostredí - ktoré oni formujú a ktoré (de)formuje ich. Zároveň je to však i priestor stráženého súkromia a slobody - ktoré vystihuje domáca nahota hlavnej postavy.

Čosi ako dej navodí niekoľko úmrtí, ale aj klasická prípoviedka o tom, ako xenofób a homofób (v tomto prípade aj vizuálne dosť nesympatický) v skutočnosti len prekrýva svoje homo-túžby. Kto seje nenávisť, zožne násilie.

Pre niekoho zaujímavá exotická sonda do života v inom kúte planéty, "kde všade žijú teplí, ako hľadajú partnerov, ako vyjadrujú záujem" ... pre niekoho bezbrehá nuda.