Listopad 19, 2016 10358

2.8

4.0

2.0

2.0

3.0
Takýto nepodarok človek musí fakt pohľadať. Umelý, hlúpy, so slabým scenárom ale ešte horšie zahraný. Kamera a vôbec vizuál podpriemerený, tak na lacnejší východoeurópsky televízny seriál. Zo stovák gay filmov čo som videl (a nehovorím o tisíckach ostatných) je tento pre mňa kdesi pri dne. Nepopieram dobrý úmysel - o edukačný film ktorý možno premietať ako vyučovací materiál na stredných školách ... ale obávam sa že ho teenageri aj učitelia svorne vysmejú.

Klišé, frázy, typizované scény - ale aj z tých by sa pri troche snahy dalo poskladať niečo "štandardné", "neurážajúce", čo by oku a uchu tak nevadilo. Priznám sa, že nie raz som sa musel pozerať cez prsty - lebo to fakt bolelo. Bezprostredné reakcie postáv, ale aj filmovo-výchovné korekcie, patetické preslovy, motivácie, morálne ponaučenia a často aj celý koncept pôsobia pritiahnuté za vlasy.

Jedine čo na tomto snímku pôsobí autenticky - sú rôzne formy šikany, nenávisti, ľahostajnosti dospelých, alebo psychopatizmu. Bohužiaľ, satisfakcie divák pocíti málo, pretože sa tvorcovia rozhodli všetko nasilu napasovať do umelého didaktického sveta "kde všetko teba pochopiť a prijať s láskou". Bezmocnú slabosť dospelých, bezbrehý machizmus samcov, alebo vážne psychické poruchy, týranie a vôbec kriminálne správanie - či už na škole alebo v rodine. Už v 90. rokoch by za podobné situácie sedela väčšina dospelých z tohto filmu v base, so zákazom približovať sa k deťom - či ide o učiteľský zbor (na čele s riaditeľom) alebo rodičov.

Ako tu niekto poznamenal, tento film pôsobí ako z 50. rokov - ale nie preto že by sa spoločnosť nikam neposunula - ale preto že už vyznieva trápne tým ako robí zo sexuality "hí" a ako nejapne, nedospelo a donebavolajúco pasívne sa v ňom postavy správajú práve v rámci toho domnelého edukačného posolstva. Tento film jednoducho po roku 2000 nemal vzniknúť, tobôž nie v Západnej Európe. Neviem ako by ho videli hetero diváci, ale pre gaya už vyznieva nechtiac takmer homofóbne. Sorry.