Únor 24, 2009 4924

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0
Jeden z najlepších gay filmov. Nie je žánrovo vyhranený, je mozaikou viacerých príbehov, z ktorých každý stojí za to. Sexuologička, ktorá nemôže dosiahnúť orgazmus, citlivá inteligentná domina, voyeur, gay pár v ktorom je jeden partner príliš lepkavý a presladený, druhý zasa žije v akejsi bubline traumy, nedokáže nič precítiť a nevie čo s tým. V tomto filme uvidíte viac než v ktoromkoľvek porne (snáď s výnimkou Cazzo), ale nie je to porno. Je to stále Film, ktorý zobrazuje sexualitu aj senzualitu s maximálnou presnosťou, úprimnosťou a citlivosťou. To čo režisér zobrazí, do každej scény patrí.

Okrem toho všetkého, čo z filmu robí "výborný film" pre heterosexuálov aj homosexuálov zároveň (bez toho myslím si, aby sa ktorákoľvek skupina cítila len polovičato zadosťučinená), má i čosi naviac. Je to sen o otvorenej sexualite, živom človeku, prirodzenosti bez predsudkov a kopírovania "ako to robia druhí", vzájomnej podpore, umení (aj pseudoumení), tiež umení žiť, o Komunite s veľkým "K", doslova z neho trýska láskavosť a ľudskosť. Je to to, čo sa nazýva neznámym slovom "convivio" - spolužitie, spoluzažívanie, zdieľanie, oslava života. Poznám len dvoch režisérov, ktorí sa tejto pre mňa životne dôležitej téme venujú: J.C. Mitchell a Ferzan Ozpetek (Le Fate Ignoranti).

Takýchto klubov vraj naozaj niekoľko existovalo, no dnes ich je nájsť ťažké, ak vôbec. Prostredníctvom tohto filmu môžme pocítiť aspoň pohladenie, že niekto tento sen sníva s nami.