Červenec 02, 2020 2396

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0
Ben, Sam a jejich třinácté komnaty. Když se ti dva potkají, zdá se, že někdy opravdu stačí být ve správnou chvíli na správném místě. Jenže nově vzniknuvší vztah, který významným způsobem prolamuje ledy dosavadního (stereotypního) života obou hrdinů, přináší, kromě jiného, i nutnost klást důležité otázky o důležitých věcech. Ale ve vzduchu visí jen cosi nedořečeného. Prolomit mlčení a vypořádat se s vlastní minulostí znamená otevřít Pandořinu skříňku a nechat na sebe i na druhé vyhřeznout všechnu tu špínu a bolest, která se jak nůž zařezává do vzpomínek a ničí to poslední, co zbývá – naději, že láska je silnější než strach.

Špičkový film, který je silný především tím, že plyne pomalu, nikam nespěchá, nechává diváka, aby se důkladně seznámil s oběma protagonisty a nahlédl až na dno jejich duše. Nejde přitom o okázalý zápas s marností, jak bývá většinou ve filmech tohoto druhu zvykem, spíše naopak. Je to křehký příběh o nemocech duše, o strachu, který dokáže zničit člověka, o tom, jak se vymanit z bludného kruhu úzkostí, nespavosti a závislostí.

Vytknout není co ani po technické stránce, všechno do sebe výborně zapadá a oba herci, Matthew Fifer a Sheldon D. Brown, vytvářejí plastickou studii obětí lidské svévole, zloby a nenávisti.