(Upraven: Říjen 12, 2024)

10.0

10.0

10.0

10.0

10.0
Tohle se vrylo tak neuvěřitelně hluboko, že i když teď jen vzpomínám a chci napsat recenzi, tak mám slzy v očích. Film jsem viděla už několikrát a nikdy asi nebudu mít dost. Je to nádherný procítěný snímek se skvělými hereckými výkony všech. Když jsem film zhlédla poprvé, tak ve mně zůstal intenzivní a krásný pocit ohledně života, přátelství, lásky a okamžiku. Říkala jsem si, že každý z nás má ten svůj moment „písně o ostrově Capri“, ve kterém by chtěl zůstat navěky, ve kterém se cítí živý, silný a šťastný. A i když to nejde nebo právě proto, že to nejde, tak bychom si měli dostatečně vážit každého takového okamžiku, který nás potká. Prožít ho, neváhat, možná riskovat. Ten stejný okamžik už se nikdy nevrátí. Tvůrci si tu hrají s časem z pohledu cestování časem, stárnutí, čekání na lásku a divák může přemýšlet a cítit. Láska je krásná, bláznivá, trpělivá, bolestivá i krutá, ale hlavně věčná. Dokáže vytrvat v čase, dokáže prostoupit nemocemi a uzdravovat duši. Dokáže být tím jediným, co člověka stále drží. Všechny vztahy jsou tu tak reálné a propracované. Jak obtížné bylo mít rád stejné pohlaví v roce 1991 nebo jak muselo být těžké čekat na svou lásku 31 let. Stejně jak může chápat syn stárnoucího otce, kterému už utíká realita, ale jak ho vzhledem k poznání z minulosti může najednou skutečně pochopit a milovat. (Scéna koupání otce synem v roce 2022 je asi moje úplně nejoblíbenější, stejně jako samotný závěr). Naprosto mě to pohltilo se vším všudy, ať už krásnými scénami, tématem cestování v čase, hereckým obsazením, kostýmy nebo hudbou. Nemám tento film v kategorii BL nebo v kategorii gay filmů nebo asijských filmů, zařadil se do společné kategorie všech filmů obecně a v té se stal jedním z mých nejoblíbenějších vůbec. Bylo by mým přáním, aby se tento film dostal do povědomí co nejvíce diváků. Je pravda, že ho nemusí všichni pochopit nebo třeba ne hned na poprvé, ale tvůrci toto dílo udělali takovým způsobem, že nemůžeme říct, kdo ho pochopil a kdo ne. Každý ho může vnímat po svém, každý v něm může vidět něco jiného nebo může být důležitý jiný detail, v každém může vyvolat jiné otázky a odpovědi nebo zůstat i bez odpovědí, ale pocitově si myslím, že se většina shodne na tom, že proniká až do duše. Je jiný a výjimečný. A neváhala bych ani chvíli, abych ho doporučila úplně každému.