Duben 18, 2010 6190

7.0

6.0

7.0

7.0

8.0
Na začiatok zaujímavé. Variácia na film vo filme - presnejšie muzikál v muzikáli. Sledujeme hercov, ktorí pripravujú divadelné predstavenie na tému sexuality, machizmu, netolerancie - ktorou sa snažia osloviť nie vlastné (teplé) publikum, ale "ľudí z druhej strany". Úvodné číslo, akási variácia na príbeh z rajskej záhrady, je zaujímavé, vtipné a hudobne veľmi pekne spracované.

Smutné však je, že od silného začiatku to s filmom ide z kopca. Tvorcovia sa snažia udržať schému, kde sa filmová realita a nacvičovaná hra navzájom doplajú, dopovedajú a umocňujú - no darí sa to skôr schematicky, než naozaj. Dozvieme sa, že jeden z účinkujúcich má pred sebou ešte ťažšiu úlohu - osloviť nielen cudzích ľudí, ale aj vlastných rodičov. Príliš silná káva pre comming-out? Ani nie, predstavenie tak ako film sa ďalej vezie z kopca k priemernosti. Na jednej strane sledujeme rodinne a vzťahovo orientované buzny "slušáčky", ktorým sekundujú vtipné "buzny-štetky". O ďalších rozmeroch živých bytostí a ďalších typoch z typológie teplej komunity snívame márne.

Na rad prichádzajú múdre ponaučenia o tom, že na princa netreba čakať, sex je lepší než večné čakanie na romantickú lásku - a zpotvorenie jednej duše ktorá sa uberie cestou "všetci sú zatvrdnutí, budem teda aj ja - a prvotriedne". Od romantiky k instantnému sexu. Čím skôr "to urobiť", čím skôr "nebyť pannou", čím skôr "to mať za sebou". Trochu smutné, nie však v moralistickom duchu, skôr v tom, aké (alebo koľko) možností nám teplá subkultúra dáva: Byť "na sex", alebo "na vzťah". Romantickí intelektuáli alebo vtipné kurvy. A tiež, že sa aj v láske kamsi ponáhľame. Prestúpiť z jedného levelu do druhého, do inej kategórie, taký životný turizmus - "mať odfajknuté".

Film sa končí "do stratena", v akomsi akobyhappyende, podmazanom už len veľmi priemernou hudbou.