Únor 27, 2009 6310

8.0

8.0

8.0

8.0

8.0
Otec rodiny je cestujúci obchodník, ktorý ponúka nemeckým butikom kolekciu konzervatívnej "módy". Mladých nijak neoslovuje, no súc jeden z mála v biznise so spôsobmi a kontaktmi, prežíva. Ohrozí ho až príchod mladého dravého predavača, ktorý je nielen o dom pred ním, ale ponúka nové trendy - lacné, nekvalitné, ale vrcholne trendy oblečenie - "plastovú" a polyesterovú krikľavú módu. Mladík sa s rozčúleným "starcom" pobavene pohráva - až kým sa jednoduchá situácie nezamotá a dravý obchodník spoznáva syna svojho konkurenta - intímne. Neľútostný boj zahnaný do absurdna i náhla chudoba vzďaľuje otca zvyšku jeho rodiny - bude sa musieť rozhodnúť, čo vlastne chce späť - rodinu, či kariéru?

Téma filmu je v podstate smutná a kruto realistická, no režisér s ňou zručne balansuje na hrane (tragi)komiky, bez toho, aby spadol na druhú stranu, kamsi do frašky, ktorá vzbudzuje smiech bezcitným šteklením. Nie je to humor na smiech, ale na nenápadné úškrny, vnútorné pobavenie, ktoré neustále brzdí pripomienka, že je to vlastne smutné. Obe "strany" tak zostávajú rovnako sympatické aj odpudzujúce zároveň. Na nemeckú komédiu sa nám predsa len dostane filmárčina na úrovni, zmysel pre satiru a štýl, ktorý nespadá do kategórie trhoviska ani katalógu.