- Filmy
- Filmobanka
- Last Twilight (2023)
Last Twilight (2023)
Základní informace o filmu
Sekce a rozdělení filmů
Přeloženo
Zadlužený automechanik Mok nevidí jinou možnost na zaplacení dluhů, než se ucházet o dobře placenou práci v bohaté rodině. Zde se setkává s Dayem, bývalým hráčem badmintonu, který po nehodě částečně oslepnul a který od té doby potřebuje někoho, kdo se o něj bude starat. Day oceňuje Mokovu otevřenost a skutečnost, že není Mokem litován, a rozhodne se jej zaměstnat. Tím, jak oba kluci spolu tráví veškerý čas, si mezi sebou vytvoří zvláštní, ale silné pouto, a to natolik silné, že když lékaři později Dayovi oznámí, že za 180 dní přijde o zrak úplně, Mok se rozhodne udělat všechno pro to, aby Day mohl užívat krásných momentů až do posledního dne.
Uživatelské recenze
Dva lidi, kteří by se za běžných podmínek neměli šanci poznat. Rozmazlený bohatý kluk, a chudý mechanik s kriminální minulostí. A potkají se v okamžiku, kdy jim život ty hrany už zatraceně obrousil.
Jeden zoufale hledá někoho, kdo se k němu bude chovat alespoň trochu „jako před tím“ a je uzavřený před všemi, kdo ho dřív znali. Druhý se plácá v pocitu viny a boji s předsudky kvůli svému pobytu ve vězení. Líbila se mi ta jejich společná cesta, kdy se učili být s někým a sami sebou „po tom všem“.
Hodně se mi tam líbil celkově ten hudební podkres, kolikrát jsem si všimla, jak je ten seriál je příjemný na poslech. A celkově soundtrack a texty doplňovali děj dokonale.
Přes všechny zvraty v příběhu i jejich „průhlednost“ se mi líbilo to roztahané ukončení na pokračování. A i když bych třeba některé scény brala jinak nebo vůbec, tak jiné byly zase geniální, vtipné, lehce lechtivé i originální.
A boží jsou všechny ty scény z natáčení, kde je vidět, jak to není jen o hercích, ale i režisérovi. I on je jedna z hvězd toho seriálu a ta jeho práce s nimi byla úžasná.
Snad jen moc děkuji KarciKá za úžasný a rychlý překlad série (aj písniček), díky němuž jsem si mohla celý seriál užit od začátku až do konce, "tesklivě pobékávat a s posmrkat tuny kapesníčků." 😂.
První epizoda mě hodně bavila s protiklady. Rošťák a bitkař Mok, přidrzlý zadlužený floutek, který si prošel i vězením, s přítelkyní a jako protiklad Day, tvrdohlavé dospělé děcko, možná maminkou i trošku rozmazlené a v další epizodě hrozně rychlý nepochopitelný obrat ... Z vlka se stal šlehnutím bičem beránek, z umaštěného heteráckého mechanika do pozice trpělivého do mladého muže zamilovaného ošetřovatele a Dayova povaha se náhle také dost změnila. Tady bych uvítal více času na to vzájemné "učení se", obrušování hran povah namísto toho, že se pak v dalších epizodách čas nadstavoval vatou typu chození, vaření, běhání a dalšími víceméně prodlužovacími scénami a děj hodně stál až na tu záležitost s Augustem, aby se pak zase vše vrátilo do prvoplánu, počítajícího s předpokladem, jak diváci budou nad pomale ubíhajícím dějem tesklivě pobékávat nad tím, jak je chudáček Day slepý ... a zchlamstli by s tunami posmrkaných kapesníčků a se slzami v očích i to, kdyby bylo natočeno, jak šel Day na záchod kakat a nemohl najít toaletní papír (zase ... berte mě s rezervou, ať tady zase všichni ti z nás, co seroš viděli, jen nebulíme).
Na druhé straně moc hezky a přesvědčivě zahraná ta slepota ze strany Daye a tvůrcům poklona za velmi vkusné a citlivé ztvárnění nevidomého člověka (plus i postava Aon-a nebo také někdy On-a). Dlouhou dobu jsem ale Dayovi nevěřil, že k Mokovi vlastně něco cítí. Mok, to je kapitola sama za sebe, je to roztomilost sama a za oba dva hlavní herce bych chtěl dát hodnocení hereckých výkonů za 11, neboť posun v kvalitě herectví oproti strnulejšímu projevu ve VV byl velký. Líbila se mi postava Phojai (ale i některé další postavy v seriálu), žádné hysterické a srdceryvné scény, jak to, že se z jejího partnera "stal gay" a už ji nemiluje. Night s tak nezapomenutelně hustými vlasy působil pro mě spíše jako mladší než starší Dayův brácha.
V ep.11 mě vytočil ten předvídatelný "umělý" rozchod, místo toho, aby Day dokázal mamince, které se musí ptát i na to, kdy si může prdnout, a přitom je to sice postižený, ale dospělý klacek, jak hodně miluje Moka a že by s ním uměl odejít přes maminčin zákaz a Mok, jeho láska, by byla s to se o něj postarat i bez maminčiných peněz. A u toho, jak tam Mok bulí u zdi, tak to byla scéna, u které jsem to Mokovi nevěřil ani za nehet a smál jsem se nahlas plný vzteku, jak to uměle prodlužují proto, aby poslední epizoda byla ještě sladší. A když už toto schema použil skvělý režisér Aof u Bad Buddy, tak opakovaný vtip už pro mě není vtipem. A spíše bych uvítal, aby na konci usiloval Day o Moka, než pořád opačně a nejlépe by mi seriál vyzněl, kdyby skončil upravenou desátou epizodou. Day byl dle mě hodně necitlivý k Mokovi a úplně si představuji jiný konec, např. že Day po druhé operaci začal vidět, uviděl ve svém telefonu fotky s Mokem, docvaklo mu, co udělal a vydá se za ním jej hledat na Havaj.
U tohoto seriálu, který tolik diváků zaujal, i mě (!!), mě nejvíce vadila ta neskutečně rychlá přeměna Moka ve druhém, třetím díle, trošku i ta rozvláčnost a prvoplánová sentimentální pomalost a především v posledních dvou dílech to kýčovité klišé "rozchodu" a odloučení na pár let, to vyloženě u asijských projektů nesnáším, a také to, že na vztahu, založeném na zamilovanosti, se musí pracovat, aby přerostl v trvalou lásku, a to chce dohodu, vzájemný respekt, obrousit hrany a ne hned trvat na rozchodu (v tom případě ten, kdo na rozchodu trvá, nemůže milovat toho druhého až na dno duše a hledat kompromis, vstřícnost), především proto nemohu dát za příběh ze deset.
A jen tak mimochodem by podle mě každý člověk potřeboval mít kolem sebe někoho jako je Mhok, svět by byl krásnější místo a stačilo by se na něj dívat i jen srdcem.