- Filmy
- Filmobanka
- Pourquoi pas moi? / Proč právě já? (1999)
Pourquoi pas moi? / Proč právě já? (1999)
-
Popis souboruVelikostTypStažení
-
pourquoi-pas-moi.sub
, CZ,99 KBsub24
Základní informace o filmu
Sekce a rozdělení filmů
Jsou mladí, pěkní, inteligentní a konečně se rozhodli, že se rodičům přiznají ke svému homosexuálnímu zaměření. Zvolí si tu nejjednodušší a nejradikálnější metodu, kolektivní odhalení o víkendu, stráveném na zámku matky jedné z dívek.
Camille, Eve, Ariane a Nick mají hodně společného. Jsou třicátníci, mají společné vydavatelství a stejnou sexuální orientaci. Jejich heterosexuální sekretářka Lili žije ponořena v jejich světě a snaží se pochopit, proč právě ona není homosexuální...
V každodenním životě si ze své sexuální orientace nikdo nic moc nedělá, ale říct to rodičům, proboha, jak by to dopadlo? Pravdu ví jedině Camillina matka, nekonvenční Josepha, která se iniciativně rozhodne na svém zámečku zorganizovat „víkend pravdy". Mladí zde musí svým rodičům sdělit tajemství pro jejich život zcela zásadní a neměnné. Přiznání vyvolá veliké zděšení, hysterii a s nimi i gejzír humorných a trapných situací, protože věci se vyvíjejí samozřejmě úplně jinak, než jak byly původně plánovány.
Uživatelské recenze
Vizuálom, dejom, náladou - patrí do slobodomyseľných 90. rokov, keď sme húfne prijímali všetko nové, boli "open", videli sme budúcnosť po studenej vojne ružovo, mali sme radi celý svet a čakali večný mier. K týmto časom patrí aj svojský teplý slovník, vtedajšie témy a aj trocha povrchnosti: všetko o čo ide je priznať sa rodičom a nájsť si frajera (frajerku).
V prvom pláne je táto komédia miestami až jedovato milá - čo sa stelesňuje v postave pani domu, kam partia kamarátov zvoláva svojich génodarcov - človek nemôže inak, len sa naširoko usmievať a nechať sa ožarovať rádioaktívnou "pozitívnou energiou"... aj keby nechcel.
V druhom však príjemne civilná, nenáročná ale nie hlúpa, nie je to sitcom, ktorý by nás nútil smiať sa každých x sekúnd, skôr s úsmevom pozorujeme relatívne obyčajné situácie gay života, privedené miestami do absurdna - film je predsa hra. To čo režisér pridal naviac - svojské presahy do fantázií postáv, koketovanie s kresťanskou estetikou, ladenie scén do surreálnych rozmerov ako by sa rozpohybovali fotografie ikonickej dvojice Pierre et Gilles - film príjemne ozvláštňuje a neškodí mu.
Postavy sú charakterovo vyhranené figúrky - na strane rodičov: macho matador, zakomplexovaný puritán, mestská pipka, hippiesák, diva, bláznivá pani, aj detí: intelektuálka, futbalista, nymfomanka - no pre heterosexuálov, ako prvý kontakt s teplým svetom (komédia bola v kinodistribúcii takmer ako komerčný produkt) môže byť táto ľahká zostava veľmi prijateľná (dokážu sa s ňou zžiť) - zatiaľ čo teplých neurazí... Ak sa mentálne prenesieme o dekádu naspäť, do trochu nevinnejšieho veku.