(Upraven: Únor 16, 2021)

4.5

6.0

3.0

5.0

4.0
Jedovato pozitívna a až príliš didaktická miniséria o tom, "ako by to malo byť", ako by sa mali ľudia k sebe správať - s ohľadom na ich odlišnosti (obzvlášť sexuálne). Pre fanúšikov anime znalých prinajmenšom najznámejšieho Tagameho komiksu - pravdepodobne povinná jazda. Pre bežného európskeho gay diváka trochu staromódna "vysvetľovačka".

Kým manga predstavuje statické výrezy/obrazy zo situácií, ktoré ako skratky svižne odsýpajú, vo filme ktorý plynie v čase treba vyplniť medzery medzi nimi, poprepájať ich - a tu už zdá sa púhe "zahranie komiksu" nestačí. Dokonca pôsobí trochu gýčovo, umelo, nasilu.

Na druhej strane, je to zaujímavý stret medzi japonskou spoločnosťou ktorá hoci je súčasťou vyspelého technokratického Západu, vie byť aj prekvapivo konzervatívna (najmä v LGBT otázkach) ... a Kanadou ktorá je na opačnej strane liberálne-progresívneho spektra. Obe sa tak našincovi môžu zdať mierne cudzie. Ich stret je tu však podaný až prekvapivo harmonicky.

Ja osobne, ako fanúšik anime filmov, po tom čo som prečítal aj Tagameho knihu, som neodolal vidieť ako všetky tie už dôverne známe kreslené scenérie Tokya budú vyzerať naživo. Skoro ako návšteva filmovej lokácie. Veľmi oceňujem neobvyklú/neokukanú voľbu suchej zimy pre filmovanie.
Vizuál, hnedé tónovanie, moderné retro filtre - mi prišli ako to zaujímavejšie na tejto sérii. Staré vláčiky, kúpele onsen, kulinárske dobroty - skoro ako poobedný program o varení.

Adekvátne programu o varení to bolo s hraním. Nájsť japonsky hovoriaceho belocha, "medveďa", ktorý nemá problém zahrať gay aktivistu - asi nebolo ľahké. Estónsky herec a bývalý zápasník sumo Baruto Kaito skôr deklamuje než hrá, na úrovni herectva o sto rokov dozadu. Možno zápasil s japončinou. Možno len napodobňoval miestny spôsob formálneho vyjadrovania. Neviem. Mladá herečka dáva Kanu na úrovni anime - excitovanú až na hranicu znesiteľnosti. Síce sme na to z animákov zvyknutí - ale vidieť to naživo nepôsobí najlepšie. Najprirodzenejšie pôsobí civilne sympatický Ruyta Sato ako Yaichi/Rioji a jeho ex-manželka.

Proste pozitívna injekcia priamo do zadku. Mike sa snaží zapáčiť. Až moc. Kana je vo vytŕžení. Až moc. Yuichi sa snaží chápať. Až moc. Všetci sa učia sa byť úctiví, milí, tolerantní, moderní. Až moc. Ako výchovný program pre deti (či našich politikov - podobná mentálna úroveň) by som to dal do hlavného vysielacieho času. Európsky gay divák sa však bude asi červenať trápnosťou.