Únor 18, 2022 1781

9.8

9.0

10.0

10.0

10.0
Naprosto výjimečný projekt, který lze doporučit divákům a divačkám i mimo Česko, případně Slovensko. Jakkoli jsou jednotlivé epizody poměrně krátké a tudíž je lze sledovat kontinuálně jako celovečerní film, neznamená to, že ona podívaná je o něco snažší, spíš naopak. Režisérka a showrunnerka Lucia Kajánková (mj. bývalá programová ředitelka festivalu Mezipatra) zvolila téma, které je běžnější - bohužel - ve Spojených státech, konkrétně střelecké útoky na školách. Seriál je ale především velmi vydařeným pokusem o vhled do duší současné mladé generace mileniálů, kteří se musejí potýkají s náročnými situacemi jako (kyber)šikana, coming out, vztajové problémy atd. To vše navíc v současné době, která je dobou sociálních sítí a de facto ztráty soukromí. Režisérka pracuje s nelineárním vyprávěním, které postupně vytváří skládačku a my se postupně dovídáme o hlavních hrdinech a hrdinkách. Silné atmosférické dílo umocněné přesvědčivými výkony neokoukaných mladých lidí a přesně mířeným soundtrackem. Casting tedy oceňuji asi nejvíce, i díky použitému jazyku je TBH autentickým dílem, kde lze aktérům a aktérkám jejich postoje věřit, i když s nimi nemusíte automaticky souhlasit. A krásný nepatetický konec plný naděje.