- Filmy
- Filmobanka
- Hawaii (2013)
Hawaii (2013)
Základní informace o filmu
Přeloženo
Martin hledá dočasné zaměstnání v Eugeniově domě...
Uživatelské recenze
Vím, že v tvorbě režiséra Marco Bergera je typický pomalý postup a jemné náznaky... Někdy tak jemné, až jsou pro mě neviditelné ?
Tenhle film byl moje první seznámení s ním... a naštěstí nejsem z těch, kteří se dají lehce odradit. A většina ostatních filmů od Bergera... to už je něco jiného?
Tenhle film byl pro mě dvouhodinové obcházení okolo horké kaše, při kterém jsem málem lezla po zdi a konec byl vlastně jen výsledkem náhody. Nemůžu se zbavit dojmu, že kdyby se ta jistá drobná událost nestala, obcházeli by tam kolem sebe ještě dneska...
Kdyby se lidi rozmnožovali stejnou rychlostí, jak se tihle dva sbližovali? už jsme vymřeli...
Neříkám, že to nemělo svou atmosféru, a chápu, že někteří jsou z toho nadšení, ale můj šálek kávy to není. Holt prostě nemám tu trpělivost. Na jejich místě bych do toho raději skočila rovnýma nohama, abych věděla na čem jsem...
Vynikajúci film. Dobrý výber hercov, mužní a krásni. Kdesi dole tu niekto píše, že ten druhý, blonďavý muž nie je gay. Nebudem polemizovať o tom, ale zrejme nič nepochopil a mal by si film pozrieť opakovane. Možno aj viackrát. Zrejme tie dva kaktusy si dali, kedysi v detstve nejaký sľub. Na Hawaii. Otec Eugénia, ktorí rád pomáhal, sa tu a tam ujal sociálne slabšieho chlapca a brával ho na ich dovolenky. Chlapci sa už tam, ako deti, do seba zakukali. Eugénio zabudol, ale jeho krásny kamoš "Rus" nie. Nádherný film, dojal ma. Najviac keď sa po pozretí starých diakov Eugénio zamyslí a gestom naznačí, že už vie. Nádhera. Režisér je neuveriteľný majster. Za titulky Zolovi veľmi pekne ďakujem.
Zatlačování významu děje do pozadí je v každém dalším z Bergerových filmů zjevnější, asi nejdál pokročil tím směrem ve filmu Taekwondo. Ovšem už ve snímku Hawaii se pokusil děj potlačit na minimum, vidíme volný sled scén, tušíme směřování, ale... V každém případě velký vizuální požitek, ponor do představ a pocitů, a zatím i nejlepší uplatnění Irustovy hudby. Film mnozí velebí, určitě právem, pro někoho se už ovšem pomalu může na velmi vzdáleném obzoru začínat objevovat otázka, kde končí živý kumšt a kde začíná póza.
Podobnosť s filmom Plán B čisto náhodná :)
V tomto filme si namiesto vzťahových pseudodrám človek vychutná atmosféru, civilitu, citlivú ostýchavosť a ľudskosť. Je to ako by sa namiesto besnej akcie vyvalil na trávnik a nechal sa rozhriať letným slnkom... a trochu sníval. Tým je paradoxne bližšie životu a divákovi-smrteľníkovi. Tomu ako prežívame svoje drámy zamilovania, (zatiaľ) neopätovaných citov, alebo platonicky túžime po svojich hetero kamarátoch. Svojim šikovným spôsobom dekonštruuje zaužívanú schému, strháva z nej nálepky ("gay vzťah", "hetero kamarátstvo") a približuje nám ho ako prehlbovanie sa intimity medzi dvoma nijak nedefinovanými mužmi. Prečo, ako, krok po kroku. Predstavuje nám možnosť vzniknutia citu medzi nimi nie na poli kategórií LGBT folklóru, ale v podobe trpezlivého pozorovania vznikajúcich citov ktoré prechádzajú vo fyzickú príťažlivosť.
Vše zde už bylo napsáno a souhlasím se všemi, každý člověk je jiný, každý je originál a vnímá film jinak. Těžko se může ale film posunout dále, jak někdo tady chce, přeci Marco Berger je Marco Berger. A navíc upletl z hovínka bič, tím chci říct, že film vznikl za minimalistické úsporné náklady ...
Protože jsem v ARG byl několikrát, přesně na mě dýchla atmosféra příměstského jihoamerického venkova. Ošuntělé zdi. Zavlhlá špína. Ušmudlanost starých věcí.
Argentinci Manuelovi s ne úplně sportovní postavou a Uruguayci Mateovi s okousanými nehty jsem uvěřil téměř vše, právě proto, že nebyli dokonalí, tím nemyslím herecky ...