- Filmy
- Filmobanka
- Les chansons d'amour / Love Songs (2007)
Les chansons d'amour / Love Songs (2007)
Základní informace o filmu
Sekce a rozdělení filmů
Ismaël má rád Julie a Julie má ráda Ismaëla… Přesto se však v jejich domácnosti zabydlí kamarádka Alice. V době, kdy začne jejich „ménage à trois“ trochu skřípat, se stane tragédie, která velmi výrazně zasáhne do Ismaëlova života. Nic není jako dřív, z rozverného mladíka se jako mávnutím kouzelného proutku stane samotář. Odmítá všechny snahy okolí o sblížení, chce se se životem poprat sám. Na scéně se však objeví sympatický student Erwann…
Uživatelské recenze
Zo začiatku pozerala som, čo môžem očakávať? Trojuholník možno zvláštny možno nie, ale otvorenosť s akou komunikovali dcéra s matkou alebo celkovo rodina to sa len tak nevidí. Osobné stretávanie sa rodiny v dnešnej technologickej dobe už pomaly mizne. Vo filme ho však zažijete naplno. Žasla som, ako tie dialógy pekne spolu - hrali, dopĺňali sa. Súhlasím aj s recenziami nižšie veľa bolo naznačené, nedotiahnuté, zahmlené avšak taká je i nálada tohto filmu, mierne melancholická, zahmlená ako sen. Je to dielo na seriál, kde by
vyšlo slnko a viac sa vyjasnilo. Totálna bomba v dobrom slova zmysle bol koniec, nádhera a po dopozeraní som nahlas povedala wau, a preto vravím wau, po čase sa k tejto snímke vrátim.
Sám o sobě je trochu kulturním šokem, prakticky každá postava zde kouří a cigareta je nedílnou součástí spousty scén, což už by asi v dnešní době tak nebylo. Naopak vztahové linky jsou velice moderní a (zřejmě) odráží myšlení současných mladých, kteří se netrápí konvencemi a škatulkami, ale hledají lásku opravdu kdekoliv. Ať mi to může být jakkoliv vzdálené, přechod mezi hetero vztahem, trojúhelníkem a homo vztahem tu působí zvláštně přirozeně a nikdo z toho "nedělá vědu".
Naopak na první pohled velmi harmonické vztahy v rodině Julie se postupně ukazují jako částečně toxické a bohužel nakonec tato linka vyšumí do ztracena a není vysvětlena. Například setkání matky s Alice nebo sestřina angažovanost v Ismaelových vztazích. Celkově je ve filmu spousta věcí naznačena, ale nepříliš často dokončena, chybí pořádná katarze. Třeba i u smrti je atmosféra filmu spíše "jen" nadále zádumčivá.
Písničky většinou ději nijak nepřispívají, naopak jej výrazně zpomalují. Některé čistě šanzonové mi k ději ani nijak zvlášť nepasují, naopak poloha pop-rocková se tu vyjímá mnohem lépe.
Přes to všechno ve filmu vidím mnohem více pozitiv, i občasné (ne moc příjemné a zbytečné) přehrávání Ludivine Sagniera je dějově ukotveno a jenom nám tak předvádí hercův rejstřík...
Film mě tolik neuchvátil, jako ostatní, takové jakési nanicovaté, nereálné, rozhárané, rádoby volnomyšlenkářské, teď mluvím o příběhu. Jinak snímek jistě kvality má, ale jen omezené. Možná, až jej uvidím potřetí, že se mi začnou i ty hudebně písňové pasáže líbít, ale otázkou je, zda se donutím na něj znovu kouknout …
Dej poníma dva veľké zvraty - prvý možno až absurdne drastický (nechcem prezrádzať, prekvapenie je jedno z plus filmu), druhý (sexuálny) zasa nepochopiteľne kľukatý. Možno tu pochybovať, či autor len úmyselne nenaťahuje a netápe v tme - na hranici uveriteľnosti. V každom prípade, nejedná sa o "štandardný príbeh zo života", aj keď farebným ladením evokuje chlad a surovú každodennosť. Postavy a ich konanie je divák ochotný prijať práve kvoli hudbe - inak by ich v tak extrémnych situáciách bolo ťažké zvládnuť (napísať, zahrať a zrežírovať).
Výsledné dojmy sú možno zmiešané, ale vôbec nie zlé. Medzi všetkými tými umelými situáciami, nad zvláštnymi textami pesničiek sa možno zamyslieť (alebo zasnívať). A popri všetkom novembrovom chlade, film svojim spôsobom zahreje ako nečakané objatie zozadu.
Za herecke vykony a hudbu by som dal aj viac ako 10.