Recenzi napsal/a Lucka.S
Drama o dvou mladých lidech, kteří touží po intimitě a lásce, kteří hledají odvahu milovat nejen jeden druhého, ale především sebe sama. Naprosto dokonalé herecké obsazení! (Pozn.: Hlavní postava Sebastian/Eliie (Saga Becker) ve filmu neodhaluje zcela vyhraněný postoj ke svému tělu. Švédština je krásná v tom, že má jen dva rody – společný a střední. Proto jsem měla v titulcích v češtině problém s ženským/mužským rodem...)
Celovečerní debut maďarského režiséra Ádáma Császi je silně atmosférickým dramatem o třech mladých gayích, kteří zápasí se svou sexualitou v homofobní atmosféře dnešního Maďarska. Film podle skutečné události ukazuje, jak prostředí plné nenávisti a omezenosti ničí životy a k čemu takové okolí a výchova mohou člověka dohnat.
Minisérie sleduje osudy čtyř rodin ve Švédsku ve dvou časových rovinách – v roce 1970 a v současnosti. Zobrazuje obyčejné lidi, jejich zranitelnost a trápení, ukazuje křehkost jejich životů. Do proplétajících se příběhů zasahují témata jako je náboženský fanatismus, pokrytectví, vnímání homosexuality, rodičovství, alkoholismus, neonacismus... Vynikající scénář, režie i herci! Souhlasím s předchozími recenzemi. Přečtěte si tu od petvada! :)
Please Like Me mě chytlo hned po prvním díle. Tento komediální seriál je natočený podle námětu a scénáře Joshe Thomase a má částečně autobiografický charakter. Je legrační svým jedinečným způsobem, ale někdy také smutný a dojemný (v dobrém slova smyslu). Skvěle napsané i zahrané! Těším se na 3. sérii.
Tříhodinový příběh o dospívání, poznávání vlastní identity, první vášnivé lásce, která se mění v hluboký dlouholetý vztah s mučivě bolestivým koncem. Skvělý film s neobvykle dlouhými a velmi detailními záběry mě dostal svou přirozeností a autentičností. (Hodnotím nezkrácenou verzi, originální znění!)
Road movie, drama a hořká komedie v jednom o osobitých postavičkách hledajících porozumění a lásku. Konec je možná trochu přeslazený, ale úsměvný a milý.
Drsný krátkometrážní film popisující příběh mladíka jménem Love (Adam Lundgren), který se jedné letní noci čirou náhodou setkává se Sebastianem (Jonas Rimeika). Jejich flirt má ale nešťastný konec...
Na podobné téma jsem toho již viděla více, ale tato minisérie ve mně zanechala opravdu velmi silný zážitek. Autor scénáře Jonas Gardell spolu s režisérem Simonem Kaijserem přinášejí nahlédnutí do důležité etapy v novodobé historii Švédska. Jejich příběh je dojemný, opravdu srdcervoucí, ovšem bez patosu, bez falešných příkras. Ukazuje nám, jak tehdy neznámý virus otřásl světem, vyvolal šíření zkreslených poplašných zpráv, obrovské množství předsudků, nepochopení a nenávisti. Herci (v čele s Adamem Pålssonem a Adamem Lundgrenem) byli naprosto úžasní… jejich výkony byly tak upřímné, tak opravdové! Zbožňuji severskou tvorbu.
Podle mě nádherný film! Příběh je tak upřímný, otevřený, uvolněný a pro mě zcela uvěřitelný. Tragický i radostný a plný nadějí – to vše dohromady. Je úžasné, jak s lehkostí odsouvá stereotypy týkající se vztahů a sexuality. Atmosféra tohoto snímku je okouzlující, dotváří ji především písně, které dokonale vystihují citové rozpoložení postav! …No a ta závěrečná scéna!!! ♥
Dobrý díl. Tentokrát s výbornou reportérkou. Jen si u 13. komnat nemůžu pomoct – nemám ráda to analyzování osobností všemi těmi rodinnými terapeuty, psychology, sexuology, případně příbuznými, spolupracovníky, uklízečkami a bůhví kým vším ještě.
Vladimíra Marka velmi obdivuji! Jde o zajímavý díl 13. komnaty. (Jen osobně nemusím poslouchat prof. Weisse. A také mě neskutečně iritovala ta reportérka se svými stupidními dotazy.)