Recenzi napsal/a -Vicky-
Zde často zmiňovaná "ruská" angličtina mě osobně až tak nevadila (zvyknul jsem si například z bondovek :-D), ale je pravda, že je to možná důvodem, proč některé herecké výkony stoprocentně rozhodně nepůsobily. Příběh mě velmi bavil, i když jsem se nemohl oprostit od dojmu, že je velmi přikrášlen. Surovou realitu té doby by buďto nepřijalo dnešní publikum nebo si ji autor sám možná už časem přikrášlil ve vzpomínkách, protože když je holt někdo zamilovaný, zdá se svět krásnější. Osobně mě mnohem více zajímal příběh v kasárnách, když se rozešli a zjistil jsem, že zbývá ještě půlka času filmu, trochu jsem...
Zklamání. Obrovský potenciál tématu naprosto nevyužit. Vůbec se mu nedaří ždímat emoce, silné scény jsou tak dvě v úplném závěru filmu. A vlastně pořádně až díky závěrečným titulkům se dozvídáme, co zřejmě mělo být jeho hlavním poselstvím. Začátek až rozvleklý a nudný (zbytečně, nějaká "chemie" mezi postavami jakž takž funguje jen v případě hlavního trojúhelníku), později mě doslova fascinovaly scény, ve kterých schválně nebylo něco důležitého řečeno/ukázáno, abychom si jenom domýšleli, co se vlastně stalo. Ale tohle není detektivka...
Pro mě ve své podstatě zklamání. Z tématu se dá vytvořit neuvěřitelně srdceryvný příběh... a to tenhle není. Emoce tu někam unikají, scény provázené bolestí fyzickou či duševní téměř naprosto chybí. Homosexualita hlavní postavy nejen, že je vlastně v příběhu absolutně nepodstatná, ale je navíc předváděna s velkou dávkou klišé (drogy, orgie). Zápletka s oplodněním až směšná (chápu, že je to "levnější" než umělé oplodnění, ale opravdu to považujete v dnešní době za pravděpodobné, že by to někdo řešil trojkou?)
Půjdu proti proudu. Ne co se týče hereckých výkonů nebo výpravy, ty zaslouží absolutorium. Ale jinak je to nuda. Dlouhá stopáž, která sleduje dost povrchně jen hlavní postavu (prakticky o žádných jiných ze štábu se nic nedozvíme). Film se vyhýbá kontroverzím. V době, kdy určitě šlo gayům o holý život, je tento fakt reflektován jednou krátkou rychle zapomenutou scénou a více prostoru se věnuje i vyhlášce o psech. Až na konflikt s místními na úplném začátku filmu po přestěhování to opravdu vypadá, že si Milk žije ve vlastním světě jako král komunity a kdyby neskončil tak, jak skončil, tak vlastně...
Tady je skoro všechno špatně. Pozitivní snad jen sympatický hlavní představitel, kterému je ale také těžko uvěřit 17 let. První udeří do uší opravdu debilní hudba, která připomíná nějaké hudební databáze zdarma a hodila by se snad jako podkres do televizních "přestávek" s hrajícími si koťátky. Kamera někdy překvapí sofistikovanými pohledy z podhladiny, aby následně vytvořila příšerný detail očí či naopak záběr školy jako z pohledu průmyslové kamery. Děj strašně těká, některé scény jsou zbytečně zdlouhavé, jindy zase překotně utíká jakoby scény naopak vynechával. To, že jeden nápis ve škole (a...
Hezké, příjemné, hravé i vtipné, jen ta Coca-cola to tou nepřirozeností trochu kazí.
Buďto jsem to nepochopil nebo neumím tak dobře anglicky. Přitom rozehrané je to skvěle, je to surové i tragikomické, ale jednoduše to vyšumí...
Jednoduše geniální a výstižné s neuvěřitelnou dávkou emocí beze slov...
Ano, to je přesně ten typ kraťase, který je vlastně feel-good a přesto ne přeslazený. Milý a přitom realistický a zároveň minimalistický. Velmi dobří hlavní představitelé a jejich výborná chemie. Povedené.
Chalametův masterpiece. Ten táhne celý hoooodně pomalý film. Hltám každé jeho gesto, mimiku. Ale přesto to sám prostě neutáhne... Hammer je tu prostě ve svém důsledku rušivý, působí vůči Chalametovi skutečně výrazně staře. A ty nejlepší scény se vlastně obejdou bez něj. Nejsilnější je totiž úplný závěr filmu. Takže Timothée 10/10, ale zbytek už tak super rozhodně není. Vlastně abych nezapomněl, hudba si taky zaslouží absolutorium ;-)
Výsledek je sice trochu rozporuplný, ale vlastně mě ten film svým způsobem baví. Sám o sobě je trochu kulturním šokem, prakticky každá postava zde kouří a cigareta je nedílnou součástí spousty scén, což už by asi v dnešní době tak nebylo. Naopak vztahové linky jsou velice moderní a (zřejmě) odráží myšlení současných mladých, kteří se netrápí konvencemi a škatulkami, ale hledají lásku opravdu kdekoliv. Ať mi to může být jakkoliv vzdálené, přechod mezi hetero vztahem, trojúhelníkem a homo vztahem tu působí zvláštně přirozeně a nikdo z toho "nedělá vědu". Naopak na první pohled velmi harmonické...
Když jsem to viděl "naživo" na Mezipatrech, celkem jsem se některými gagy bavil. Ale když se na to dívám teď po letech, tak je to fakt děsné. Absolutně nechápu, proč nějaký takový film vzniknul. Děsné dialogy, příšerná kamera, přehrávající herci a ten pokus o fotbal je taky tragický. Snad jen, že na některé ty topless se dobře kouká, ale od toho máme jiné žánry...
Já tomu rozumím, že "vánoční film" je osobitý žánr, ke kterému je asi těžké přistupovat racionálně. A dívat se na něj v létě asi taky celkovému dojmu nepomůže. Na mě je to ale fakt už příííííííšerně přeslazené. Nefungují na mě žádné pokusy o drama, je to jen přeslazená romance. A sorry, Fran byla trochu nesnesitelná, takovou matku bych asi nepřežil. Škoda, že jsme se toho vlastně ve výsledku o Patrickovi moc nedozvěděli. A i když byli s Hugem spolužáci a ani na škole si nebyli lhostejní, navzájem ani nevěděli, že jsou na kluky... No nevím, nepůsobilo to na mě jako...
Největší problém mám vlastně s hlavní dějovou linkou. Jednak nám je spousta podstatného z ní skryto (jak přesně to bylo mezi nimi v dětství, co se stalo při/po natáčení a jak to vlastně skončilo) a také se těžko vžiji do pozice třicátníka se zmatenou orientací. Navíc když prostředí se nezdá být jakkoliv homofobní (naopak například postava Pier-Luc Funka se mi nejeví jako hetero) a tudíž necítím žádný tlak okolí cokoliv tajit/nerozvíjet. Konflikty nebyly tak extrémní jako v Dolanově debutu, a i když stále je to všechno "velmi pomalé", tady se to dá celkem přežít, protože se něco málo...
Mám úplně opačný pohled než Khaktus. Už dlouho jsem neviděl tak dobrý film o coming-outu, kde by nebylo všechno malováno do růžova a happyend nebyl až tak úplně happy. Nejvíc mě ale fascinuje, jak tady více lidí předpokládá, že toto by v současné Francii nastat nemohlo. Vážně? Já jsem tedy na francouzském maloměstě nežil, ale u nás si to představuji celkem živě. Školní šikana je přítomná stále, děti dokáží být těmi nejkrutějšími. Jinak bych vyzdvihnul herecké výkony, i vedlejší dospělé role dopadly velmi slušně. Celkové zpracování samozřejmě horší, je to televizní kvalita, ale naštěstí to...
Já si s tím filmem nevím moc rady. Jsou tam sympatičtí herci, kteří podávají dobré výkony, ale scénář je divný. Námět by si žádal "vyždímat" i více emocí. Oba mladíci se často chovají více jako teenageři než 20+. Vůbec neřešíme rodinné zázemí hlavního hrdiny - je pořád odstěhovaný mimo rodinu a nezávislý, přitom na ní citově tak lpí, že je ochoten tomu obětovat svou největší lásku...? Spousta zbytečných scén a přesto ty klíčové jsou spíše uspěchané.
Chvilkové období vytržené z kontextu života mladého kluka. Přitom kontext není nijak naznačen, nejen, že nevíme vůbec nic o okolních postavách, i o té hlavní toho tušíme jen velmi málo a spousta nám toho do konce filmu zůstává i neodhaleno. Těžko k ní nacházíme nějaké sympatie. Zdlouhavý děj, jehož zacyklenost dobře ilustruje závěr filmu, jež je stejný jako jeho počátek. Nikam zvlášť se totiž za celou dobu neposune, nepozorujeme žádný výrazný vývoj v myšlení hlavní postavy. Dobré herecké výkony a naopak někdy chaotická kamera i střih. Prostě celé takové polovičaté a velmi rychle zapomenutelné.
Přiznávám, že jsem byl trochu zklamán, čekal jsem víc. Snímek opravdu rozvleklý, u kterého jsem se místy nudil. Jako by také nevěděl, čím přesně chce být nebo lépe řečeno, bojoval na příliš mnoho frontách. Zejména zpočátku linie až dokumentární a velmi podrobně popisná. Linie milostná, partnerská a tragická, velmi dobrá, zaměřující se na jediné dvě trochu hlouběji (a přitom stále nedostatečně) vykreslené postavy. A pak tady byly scény vysloveně umělecké, nicneříkající a zbytečné, které do celku vůbec nepasovaly. Navzdory tomu, že například právě taneční scéna inspirovala název filmu (a není nijak rozvíjena).
Úplné WTF. Tohle je snad z pera nějakého žáka základní školy a herecké výkony nejsou o moc lepší. Opravdu dno...
Zpočátku jsem měl problém hlavně se začátkem filmu, kdy pro mě byl vztah obou hlavních protagonistů dost nepravděpodobný. Nakonec jsem si ho dokázal psychologicky vysvětlit. Tempo snímku je celkem pomalé, přemýšlivé. Scéna s cestou na "rande na slepo" (asi nechtěně) směšná a vysoce nepravděpodobná (fakt by někdo v sedmnácti jel za cizím chlapem domů...???) Herecké výkony jsou skvělé, nezaujala hudba, zejména ta podivná "africká" (?) píseň, která se tam vůbec nehodila mě vysloveně iritovala. Celkově ale rozhodně pěkný film.