Podrobnosti recenze
6.4 8 10Příběh je prostý. Krize středního věku za vrcholem, začínají obavy z blížícího se stáří, a právě v tento moment nakráčí do života intelektuála, průměrného, ženatého a jistě heterosexuálního spisovatele, devatenáctiletý prostitut. Hned za ním také přifařený svět vyděračů, zlodějíčků i zlodějů. Vzplanutí je pro pána na prahu stárnutí záhubné - ano, tvůrci se snažili zužitkovat k podpoře uměleckých ambic filmu i motivy Mannovy Smrti v Benátkách, jenže na to nemají. Prostě taková ne špatná, ne skvělá koukačka, sice tušíme, jak to dopadne, ale jsme maličko zvědaví, kterou z mnoha předvídatelných cest to tvůrci tentokrát k očekávanému závěru dopraví.
Na filmu je zajímavé, že dost dobře popisuje podsvětí, které se i zde na gay komunitu, zejména tvůrčí a movité osoby, lepilo za minulého režimu. Byla-li situace v Maďarsku stejná ještě v roce 2006, kdy film vznikl, nebudí to optimismus.
A ještě zajímavější je motiv heterosexuála, který se v zásahu krize středního věku zamiluje do krásného mladíčka. Tenhle motiv skvostně zpracoval Cunningham (Za soumraku), hlavně se ale vyskytuje i v reálném životě. Nejspíš nejde o homosexualitu, ale o zvláštní druh narcismu: ti pánové se patrně zamilovávají do vzdalujícího se obrazu sebe samých, když ještě byli hezcí, svěží, naivní a neusmýkaní životem. Obrazu možná pravdivého, možná jen vysněného.